Společnost Nutritional High International z Toronta nedávno oznámila, že „uzavřela exkluzivní licenční smlouvu, která společnost opravňuje k výrobě a distribuci různých konopných poživatin, na nichž se objeví tvář slavného kytaristy Jimiho Hendrixe a jež ponesou názvy jeho písní.“
Purple Haze a Stone Free
Výrobky se na trhu objeví pod značkou Edible Experiences a budou nazvány podle Hendrixových populárních písní „Purple Haze“ (pro výrobky obsahující THC) a „Stone Free“ (pro výrobky s CBD). Sortiment také zahrnuje žvýkací sladkosti s konopným olejem a zdravé a energetické nápoje.
Společnost hodlá uvést na trh celou prodejní řadu potravin pod názvem Jimi’s Cannabis Collection, jež vznikly z partnerství s firmou Purple Haze Properties, kterou řídí Hendrixův bratr. Ta bude také nezávisle prodávat další výrobky, například sušené konopné listy, a v amerických státech, v nichž je povolen prodej konopí, hodlá také otevřít Hendrixovy coffeeshopy.
Budování značky
Zrod konzumerismu spojeného s legalizací konopí jde ruku v ruce s budováním konopných obchodních značek a jejich marketingem. Proto není žádné překvapení, že známá jména spojovaná s konopnou kulturou přitahují nové firmy a výrobky.
Jenže zatímco legenda amerického country Willie Nelson a slavný hip-hoper Snoop Lion (dříve Snoop Dogg) stáli přímo u zrodu svých značek a mohou kontrolovat, jak se nakládá s jejich image, to samé neplatí v případě Marleyho či Hendrixe. To je ostatně důvodem, proč sortiment spojený se jmény Marleyho a nyní i Hendrixe vyvolává i odmítavé reakce a může působit poněkud „účelově“.
Tyto hudebníky totiž milujeme a obdivujeme a chceme bránit jejich dobré jméno a čest. Je mrzuté, že zde nemohou být, aby naše snažení usměrňovali.
Kdo bude další?
Podle posledních zpráv si zákazníci budou moci výrobky s portrétem Jimiho Hendrixe zakoupit koncem tohoto roku. Přinese jeho tvář větší zisky? To zjistíme časem.
Zrod konzumerismu spojeného s legalizací konopí jde ruku v ruce s budováním konopných obchodních značek a jejich marketingem.
Zůstává tu však závažná otázka: Kdo další přijde na řadu? Grateful Dead? Janis Joplin? Peter Tosh? Bob Dylan? Beatles?
Co jako fanoušci hudby říkáte tomu, že se odkazu určitých hudebníků využívá k marketingu výrobků na novém trhu s rekreačním konopím? Je to fantastická příležitost, jak uctít umělce, kteří tak silně ovlivnili naši kulturu? Nebo jde pouze o kalkul, jehož účelem je zvýšení prodeje? Jsme zvědavi na vaše názory v komentářích pod článkem.
Zdroj: http://www.weedist.com/