Ministerstvo zdravotnictví doufá, že důvěrné rozhovory mezi dětmi a rodiči by mohly nezletilé od užívání konopí odradit. Kampaň se zaměří především na skupinu tzv. „blízkých dospělých“, což jsou rodiče, učitelé, trenéři a další lidé se zásadním vlivem na výchovu dítěte.
Projekt z části vychází z výsledků dvouleté studie zaměřené na zdraví dětí v Coloradu s názvem Healthy Kids Colorado Survey, v níž bylo zjištěno, že děti rodičů, kteří s užíváním konopí nesouhlasí, k jeho užívání sklouznou méně častěji.
Znejme důsledky
„Je důležité, aby všichni rodiče, učitelé a další dospělí, ve které mají děti důvěru, věděli, jaká právní a zdravotní důsledky obnáší užívání konopí nezletilými,“ prohlásil coloradský guvernér John Hickenlooper při příležitosti zahájení nové kampaně.
Větší úspěch měla až kampaň nazvaná „Co byste měli vědět“ (Good to Know), ve které přátelský vypravěč vysvětloval základní pravidla ohledně užívání konopí v Coloradu.
Ministerstvo zdravotnictví v ní mimo jiné tvrdí, že užívání konopí v dětství může ovlivnit vývoj mozku a tím i budoucí schopnosti dítěte, a navíc může vést k nepříjemným problémům se zákonem.
Coloradské ministerstvo zdravotnictví zatím na poli osvěty veřejnosti ohledně konopí zaznamenalo jak úspěchy, tak neúspěchy. První billboardy, které v podstatě zesměšňovaly uživatele konopí, se ukázaly jako totální propadák. Pro vyznavače konopí se staly pouze bezvýznamnou urážkou – spíš na ně měly zcela opačný efekt. Také kampaň zaměřená na děti, ve které se objevily obří klece s krysami, se nesetkala s příliš pozitivním ohlasem a byla kritizována za zkreslování a přehánění, kterému se mládež v dnešní době akorát vysměje.
Pravidla se musí dodržovat
Větší úspěch pak mělo ministerstvo s kampaní nazvanou „Co byste měli vědět“ (Good to Know), ve které přátelský vypravěč vysvětloval základní pravidla ohledně užívání konopí v Coloradu. Ministerstvo se vyjádřilo, že nová kampaň pojmenovaná „Dospělí, kterým lze věřit“ (Trusted Adults), bude vedena v podobně přátelském duchu.
Informace budou předávány v angličtině a španělštině pomocí reklam v rádiu, televizi a na internetu. Některé budou vysílány při fotbalových utkáních slavných Denver Broncos. Na stránkách GoodToKnowColorado.com se také objeví důležité zdroje a možná témata, o kterých lze s dětmi mluvit.
Kampaň je stejně jako ostatní projekty zaměřené na osvětu ohledně konopí financována z peněž vybraných na daních z konopného průmyslu.
Zdroj: www.thecannabist.co