Užívání konopí bylo vždy sdílenou zkušeností. Jeho příznivci se sdružovali, často skrytě, a společně trávili čas „pod vlivem“. Jak víme, konopí výrazně zvyšuje intenzitu prožitků – a prožitky je potřeba s někým sdílet.
Zelený boom
Z podobných důvodů ostatně vznikají i akce jako Marijuana Business Conference and Expo. Před čtyřmi lety se konkrétně této akce zúčastnilo 400 lidí. Od té doby se však rozrostla a ve dnech 15.–18. listopadu dorazilo na 10 000 lidí. Podnikatele s konopím a konopnými produkty vyhlídka legalizace naplňuje optimismem, a to i přes nejistotu, která panuje ohledně příští prezidentské administrativy a jejího postoje k této problematice.
Šest uvedených sociálních aplikací se ve většině ohledů podobá mainstreamovým sociálním médiím.
Konopí a sociální interakce jsou dva neoddělitelné pojmy, bylo tedy jen otázkou času, než se na novém trhu objeví specializované sociální aplikace, díky kterým si uživatelé budou moci vzájemně sdělovat své dojmy a preference, kde se budou moci seznamovat se spřízněnými dušemi a kde půjde získat rozsáhlé a aktuální informace o konopných produktech.
Applu konopí nevoní
Společnost Apple, která je na poli sociálních aplikací rozhodujícím aktérem, v minulosti ve svém obchodu s aplikacemi zakázala „apky“ související s konopím. Magazín Adweek k tomu napsal: „Společnost Apple je nechvalně známá svévolností, s níž vybírá aplikace, které se mohou objevit v jejím obchodě. Díky většinovému podílu na tomto trhu může zároveň některým společnostem výrazně pomoci, nebo je naopak takřka pohřbít.“
Pod silným tlakem uživatelů nakonec Apple svoji politiku změnil. Díky klíčové pozici společnosti na trhu dal tento krok šanci celým stovkám různých konopných aplikací. Sociálním médiím koneckonců dominuje mladá generace, která ve velkém podporuje legalizací rostliny. Následujících šest aplikací představuje užitečné pomocníky pro ty konopné nadšence, kteří chtějí dát svému sociálnímu životu nový rozměr.
1. MassRoots
Právě aplikace MassRoots, jedna z prvních a dlouhodobě úspěšných „konopných“ sociálních aplikací, přiměla Apple změnit postoj k podobným produktům. Tato „apka“ vyzdvihuje prospěšnost užívání konopí pro zdraví, ale i pro společnost a ekonomiku. MassRoots usiluje o vytvoření komunity, která by podporovala uživatele i producenty konopí. Cílem tvůrců této aplikace je „vytvořit špičkovou technologii pro spotřebitele i podnikatele působící v rámci vznikajícího konopného průmyslu.“
Konopí a sociální interakce jsou dva neoddělitelné pojmy, bylo tedy jen otázkou času, než se na novém trhu objeví specializované sociální aplikace.
Společnost MassRoots, která za aplikací stojí, je ve veřejném vlastnictví. Aplikace svým uživatelům poskytuje platformu, kde mohou publikovat příspěvky o svých zkušenostech, doporučeních, ale také rady o tom, čemu se vyhnout. Uživatelé mohou například ostatním doporučit různé odrůdy konopí nebo jiné producenty, rovněž zde mohou sbírat podporu pro kampaně související s konopnou problematikou.
2. KushCommon
KushCommon se prezentuje jako sociální síť pro „mezinárodní konopnou komunitu“. Členem se lze stát pouze prostřednictvím pozvání od stávajícího člena. KushCommon nepodporuje žádný politický program, namísto toho se soustředí na vytváření prostředí pro sociální interakci mezi členy. Tato interakce následně upevňuje a rozšiřuje uživatelskou komunitu. Členové mohou publikovat názory, fotografie, videa a hudbu. Také mohou například doporučovat ostatním různé příslušenství, psát recenze a poskytovat zdroje informací souvisejících s konopím.
3. Duby
Aplikace Duby je jakousi virtuální obdobou předávání si jointu v kruhu přátel, navíc s herními prvky („duby“ je jeden ze slangových výrazů pro joint). Nejvíc skóre získávají ti uživatelé, jejichž fotografie je přeposílaná tolikrát, až se stane virální. Aplikace Duby je zdarma, je anonymní a bezpečná. Přístupná je od sedmnácti let. Kromě hodin zábavy poskytuje i novinky ze světa konopí a recenze odrůd.
4. GrassCity
GrassCity představuje fórum, kde mohou členové diskutovat o všem, co souvisí s konopím – od doporučení produktů či distributorů po celou škálu dalších témat. GrassCity umožňuje například zobrazit aktuálně populární témata, nabízí ale i další funkce. Záložka „Recent News“ členy fóra upozorňuje na novinky o stovkách nových odrůd. Součástí GrassCity je i e-shop zvaný GrassCity Headshop, který nabízí bongy, dýmky, oblečení s konopnou tematikou a podobně.
GrassCity Magazine pak nabízí ty nejaktuálnější informace z oblasti politiky, životního stylu a konopných produktů.
5. High There!
High There! je seznamovací aplikace pro členy konopné komunity. Aplikace uživatelům doporučuje jiné uživatele na základě preferencí odrůd konopí či metody jeho užívání. Uživatelé „apky“ zveřejňují své fotografie, ostatní členové si je pak mohou procházet.
Sociálním médiím koneckonců dominuje mladá generace, která ve velkém podporuje legalizací konopí.
Na osobním profilu mohou vypsat své zájmy, nálady a preference, přičemž limitem je 420 znaků textu. Aplikace je tím pravým nástrojem pro lidi, kteří jsou pro svoji zálibu v konopí odmítání a touží být součástí komunity spřízněných duší. Aplikace HighThere! však nefunguje ve státech a městech, kde je konopí nelegální.
6. 420 Singles
420 Singles je sociální seznamovací aplikace, která poskytuje členům konopné komunity možnost seznámení. Od roku 2012 udává trendy na poli podobně orientovaných aplikací. Členy má po celém světě, její uživatelé tedy mohou poznávat lidi a zvyky z jiných kultur, a to zcela zdarma, protože 420 Singles je bezplatná aplikace.
Uživatelé ji v recenzích na stránkách StonedGirls.com hodnotí jako diskrétní prostor pro ty, kdo se chtějí s ostatními podělit o své zkušenosti s konopím. Zároveň ale dodávají, že rande si přece jen lépe domluvíte ve skutečném světě.
Těchto šest uvedených sociálních aplikací se ve většině ohledů podobá mainstreamovým sociálním médiím a jejich používání je intuitivní, což představuje další důvod, proč se vyplatí je vyzkoušet. Díky aktuálnímu vývoji v otázce legalizace konopí v USA a možnému vzniku legálního trhu s konopím lze v budoucnu čekat na poli mobilních aplikací pro konopnou komunitu další a další inovace.
Zdroj: www.entrepreneur.com