Kuřivový gigant Altria, mimo jiné také vlastník ikonické značky Marlboro, se koncem minulého roku jal investovat téměř dvě miliardy dolarů do kanadské firmy Cronos Group. Zatímco v současné době je konopí na pultech v Kanadě nedostatkové, tabákový koncern přiznává, že na trhu cigaret ztrácí půdu pod nohama, když za rok 2018 zažil propad svých akcií o čtvrtinu ceny a meziročně pak zaznamenal růst o pouhé jedno procento. A přidávají se i další velká jména. Svůj kapitál se do tohoto odvětví chystají vložit – anebo jej již vložily – firmy jako Coca Cola, Pepsi, Heineken anebo společnost STZ, producent piva Corona. Značky, které utvářely historii oboru reklamy, jak ji známe dnes, tímto možná nepatrně promění svou zajetou podobu. Marlboro kovboj se špíčkem usazeným mezi rty, Santa Claus ve vánočním kamionu srkající zelený čaj z ucháče anebo fotbaloví fanoušci finále Ligy mistrů namísto prolévání hrdla vzájemně se patlající konopnou mastí tak snad brzy i u nás zpestří škálu propagačních ataků na zákazníka. Což se samozřejmě nestane. Ale mělo by, když už je to všechny stálo tolik peněz.
Flashback 51: Reklamní špeky
- A co se progresu konopného průmyslu týče, ani velké tabákové společnosti nelení a evidentně odmítají stát proti větru a zadusit se reziduálním dýmem z vlastní podpálené tyčinky.