Aktuální článek
Desatero konopného aktivisty – 10. přikázání: Podporujte výrobce

Desatero konopného aktivisty – 10. přikázání: Podporujte výrobce

  • Podporováním domácí produkce konopí můžete přispět k změně postavení konopí ve společnosti i na trhu!

Podporujte domácí produkci konopí (včetně technického!), nakupujte konopné výrobky, zajímejte se o konopí jako ekologickou alternativu ke konvenčním zdrojům surovin, materiálů a produktů, jakými jsou například dřevo, plast, papír, kosmetika nebo léky.

Každý, kdo je na konopné scéně nějak aktivní, ať už je výrobcem konopné kosmetiky, prodejcem semen, dobrovolníkem při demonstracích, autorem blogu o životu s konopím nebo dokonce i zákazníkem, jenž svými nákupy podporuje kvalitní výrobce, přispívá svou troškou do mlýna legalizace a pomáhá proměnit a obohatit náš svět.

Říkáte si, co je to za zvrácenou kapitalistickou logiku, vždyť zákazník není žádný aktivista! Všechno ale souvisí se vším. Poptávka stimuluje nabídku a dodavatel či výrobce, který překoná prvotní nesnáze a na trhu uspěje, díky získanému kapitálu může investovat do dalšího vývoje, výzkumu nebo jiných oblastí konopného průmyslu. A každý, kdo pomáhá posouvat naše poznání o kus dál, nám svými poznatky dodává nejen nezbytnou munici do boje s konopnými stigmaty, ale i naději na to, že se postupně promění společenské povědomí a zase se o něco přiblížíme ke zdravému a ekologicky udržitelnému způsobu života.

Učme se být strůjci světa i jako spotřebitelé.

I když je mezinárodní konopná komunita plná báječných a milých lidí, jak dosvědčí každý návštěvník veletrhů, jako je třeba místní Cannafest nebo Konopex, je pochopitelné, že mezi konopnými podnikateli se vyskytnou i všelijací vykukové a šizuňkové, kteří na zákazníky cílí klamavou reklamou nebo neadekvátní cenou. Součástí zákaznické zodpovědnosti je tak i podpora těch výrobců, kteří nabízejí své produkty z doložitelných surovin a v propagované kvalitě. Jako spotřebitelé můžeme a možná i musíme klást nárok na výrobce a prodejce, aby poskytovali informace nejen o složení, ale i původu ingrediencí daného výrobku, a vyžadovat certifikace nebo jiná osvědčení potvrzující kvalitu a nezávadnost především u produktů určených ke konzumaci.

Učme se tedy být strůjci svého světa i jako spotřebitelé – protože co nám brání apelovat na výrobce, aby zvýšili kvalitu? A co nám naopak brání udělat reklamu tomu, kdo je pracovitý, poctivý a opravdu mu na zákaznících a na konopí záleží? Ač se nám to může jevit nemožné, v roli zákazníka dříve či později rozhodujeme o tom, jaká značka a jaký výrobce si zaslouží nejen naši pozornost, ale i místo na prodejních pultech.

V příštím hlasování v Poslanecké sněmovně může novela zákona uspět – nebo neuspět – třeba jen o jeden jediný hlas. Je tedy potřeba napnout síly, táhnout za jeden konopný provaz a zkusit využít historické možnosti v této lehce převratné době.

Každý ždibec úsilí se počítá, proto se zapoj i ty – a to už dnes!


Desatero konopného aktivisty: 

doporučujeme

1. Vzdělávejte se
2. Vyvracejte mýty a bořte stigmata
3. Oslovujte zákonodárce
4. Informujte lékaře
5. Podporujte oběti prohibice
6. Sdružujte se
7. Buďte soběstační
8. Znejte svá práva
9. Sdílejte
10. Podporujte výrobce


Celý článek najdete v Legalizace č. 59, která je právě k dostání v e-shopu Legalmarket.cz a na novinových stáncích. Stáhnout si můžete i elektronickou verzi magazínu nebo si ho za zvýhodněnou cenu předplatit a těšit se na pravidelné dárky a pohodlné dodání až domů.

 

Nahoru
Je vám více než 18 let?
Tak pojďte dál!