Na trhu je nová konopná značka jednoho z nejbohatších světových hudebníků Jay-Z nazvaná Monogram. Nedávno ji představila reklamní kampaň, pomocí které chce Jay-Z upozornit na bizarní zastaralé zákony v celé řadě amerických států, kde je konopí dosud zakázané.
Ve spolupráci s reklamní agenturou Mischief @ No Fixed Address, která stojí za elegantním černobílým designem, vytvořil Monogram sérii digitálních a billboardových reklam, jež upozorňují na to, že konopí je mnohdy nelegální i ve státech, kde se můžete oženit se sestřenicí, psát zprávu za volantem, mít pohlavní styk se zvířetem nebo dokonce praktikovat kanibalismus.
Jako pozadí slouží fotky lidí, kteří museli čelit obžalobám kvůli konopí, což poukazuje na to, jak rozdílně přistupují americké úřady v rámci neustávající války proti drogám k lidem na okraji společnosti a zejména lidem jiné barvy pleti.
„Protikonopné zákony jsou nejen zastaralé, ale ve srovnání se zbytkem legislativy také nepřiměřeně kruté a tvrdé.“
Billboardy jsou vylepovány v Los Angeles, San Francisku, New Yorku, Chicagu, Miami a hlavním městě Washingtonu. V blízké budoucnosti, až se reklamní kampani dostane větší pozornosti, se však seznam měst snad ještě rozroste.
Nekonzistentní konopné zákony ve Státech
Přestože celá řada amerických států spolu s Kanadou se již těší plně legálnímu konopí, zbytek se v tomto ohledu stále drží zpátky. Státy, kde už legalizace proběhla, navíc mnohdy ani nestahují předešlé obžaloby spojené s konopím. Právě na tento rozpor chce kampaň poukázat.
Jay-Z se k novým reklamám vyjádřil následovně: „Protikonopné zákony jsou nejen zastaralé, ale ve srovnání se zbytkem legislativy také nepřiměřeně kruté a tvrdé. V Missouri například dosud neexistuje kloudný zákon proti psaní zpráv za volantem, ale když si doma dáte trávu, můžete jít sedět. Kampaň jsem vytvořil, abych pomohl vyslyšet hlasy těch, kteří byli trestáni za to samé, na čem v dnešní době díky rozrůstajícímu se trhu s legálním konopím vydělávají kapitalisté na burze. Příliš často zapomínáme, že jde o skutečné lidi, na jejichž každodenní život i budoucnost má tahle zastaralá legislativa zničující dopad. Jedním z nich je třeba Bryan Rone, který se kvůli obvinění z roku 2003 musel rozloučit s kariérou obchodníka.“
Steve Allan, výkonný ředitel holdingu s názvem Parent Company, jehož součástí je i společnost Monogram, souhlasí, že je nesmírně důležité z pozice úspěšné konopné společnosti na tuto nespravedlnost upozorňovat a proti nespravedlivým uvězněním bojovat. Dalším cílem Monogramu je dát černošským a menšinovým podnikatelům lepší příležitost vstoupit na pole konopného průmyslu. Cílem je „vyhledávat podniky, jež ve svých komunitách budují hodnoty a podporují diverzitu v našem průmyslu“.
„Kampaň jsem vytvořil, abych pomohl vyslyšet hlasy těch, kteří jsou trestáni za to samé, na čem se dnes vydělává na burze.“
Jay-Z se svou společností není jedinou celebritou pohybující se v oblasti konopí, která se snaží vrhnout světlo na společenskou nespravedlnost. Například Evan Goldberg, jenž spolu se slavným komikem a hercem Sethem Rogenem vlastní společnost Houseplant (neboli „pokojovka“), s lehkým zděšením porovnal, jak k legálnímu konopí přistupují v Kanadě a jak v USA.
„Máme ohromné štěstí, že jsme vyrůstali ve Vancouveru, kde za našeho mládí v otázce konopí převažoval realistický přístup. Za úspěch naší společnosti vděčíme hlavně tomu, kde jsme vyrůstali a tomu, že jsme okolo sebe měli konopí skoro celý život, což většina lidí říct nemůže,“ vysvětluje Goldberg. „A s tím přichází i velká zodpovědnost.“
Vzhledem k tomu, jak skvělou práci Monogram odvádí v konopném odvětví, se už nyní můžeme těšit na to, že jeho boj proti nerovnosti jen tak nepřestane – a že v něm bude slavit úspěch.
Zdroj: Jay-Z’s Weed Brand Posts Ads Calling Out Contradiction in Cannabis Laws